A Káldor Adolf Szakrendelőnél lévő gyalogos átkelőhelyet, annak hossza miatt, az autósok gyakran nem veszik figyelembe, így a többsávos útszakaszon sokszor balesetveszélyes helyzet alakul ki. Hasonló probléma tapasztalható a Szakrendelőnél lévő (Savoyai Jenő tér megállóhely) villamosmegállóban is, ahol a budapesti belváros irányából érkező utasok a villamosról a sínekre szállnak le, mert ebben az irányban nincs villamosperon.
Ezeken az állapotokon javíthatna egy biztonságosabb zebrakialakítás és egy villamosperon kiépítése.
STÁTUSZ A MEGVALÓSÍTÁSRÓL 2024:
A feladat rendkívül összetett és többtényezős a benne részt vevő engedélyezők, érdekeltek száma is, így ennek a projektnek a megvalósítási ideje is hosszabb lesz az eddig megszokottnál. A kiválasztott tervező a közlekedési-forgalomtechnikai munkarész koncepcióját elkészítette, melyet egyeztetések után jóváhagytunk. Ez alapján elkészítették a közvilágítási koncepciót is. Ezt a két anyagot 2024.04.15-én benyújtották a Budapest Közút Zrt-hez, megkérve az előzetes forgalomtechnikai kezelői hozzájárulást. Ennek birtokában tudják benyújtani a két munkarészt együtt a BKV-hoz előzetes jóváhagyásra. Amennyiben ők is jóváhagyták az anyagot, akkor a független minősítő szervezethez (DEBO-tanúsítvány) kell beadni előzetes egyeztetésre. Ha ott is zöld utat kap, akkor kidolgozzák részletesen a tervet, egyeztetik a közművekkel és beszerzik a DEBO-tanúsítványt, ami feltétele annak, hogy a tervet benyújtsák a vasúthatósághoz és megkérjék az engedélyt. A vasúthatósági engedélyezési eljárás átfutási ideje kb. 4 hónap.
2025. május 5-ei státusz:
Jelen projekt jóval összetettebb, és alaposabb tervezést és közműegyeztetést igényel, ezért az engedélyezési fázis jócskán elhúzódik. Jelenlegi státuszában közmű jóváhagyásokra vár, melyek, ha megvannak akkor jöhet még csak a kivitelező kiválasztása.A kivitelezés várható befejezése: 2025 ősz/tél